Purpose: 'Optimaal benutten van maatschappelijk kapitaal'

2ndSense is een waarde-gedreven organisatie. Het is ons ultieme doel om een bijdrage te leveren aan de grote ambities in de buitenwereld. Wij willen verschil maken. Door ruimtelijke- en infrastructurele projecten anders aan te pakken willen wij meerwaarde creëren voor de mens en zijn leefomgeving.

Hoe wij dit doen? Eigenlijk heel simpel. In alles wat wij doen kijken wij of de inzet van maatschappelijk kapitaal (kennis, geld, tijd) beter, slimmer of duurzamer kan. De rode draad in onze aanpak is niet alleen aandacht te schenken aan de vraag of een project juist loopt, maar ook de vraag te stellen of wij het juiste aan het doen zijn. Verder gaan dan de 'quick wins'......

Het is onze ambitie om met onze expertise:  

1.     Klantwensen en -verwachtingen beter te vertalen naar resultaten  

2.     Faalkosten in projecten maximaal terug te dringen

Deze ambities vormen ons kompas. Het kompas geeft richting en stuurt ons dagelijks in de keuzes die we maken. Het helpt ons te toetsen of we de juiste dingen doen!

Actueel

03-07-2018

HDSR gunt combinatie STUW raamovereenkomst


Donderdag 14 juni 2018 maakte Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden (HDSR) de definitieve gunning van de raamovereenkomst Detacheringsdiensten bekend!

Het consortium STUW (Specialistisch Team Utrechtse Waterpartners) bestaande uit WB de Ruimte, DIJK53, HAEVER!, Pro6 Managers, Nelen&Schuurmans en 2ndSense is verheugd dat zij perceel omgevingsmanagement en technisch management gegund hebben gekregen en door HDSR is beoordeeld met de hoogste kwaliteitswaarde.

De samenwerking met HDSR wordt aangegaan voor de minimale periode van twee jaar.

Lees meer ›
05-06-2018

De jeugd heeft de toekomst!

Veilig en snel naar de overkant!

Driehoeken, bogen en tuien… dat zijn de dingen die een brug stevig kunnen maken. Leerlingen van OBS De Wissel in Haren kregen afgelopen maandag les in bruggenbouw van Jeroen Reessink.

De les startte met een boeiende introductie over het ontstaan van bruggen, het waarom van bruggen en wat een brug moet kunnen. “We moeten veilig en snel naar de overkant kunnen!” was de algemene strekking. Maar ook oog voor architectuur, want een brug is vaak een icoon in het landschap. Na de theorie was het tijd om zelf de handen uit de mouwen te steken! Leerlingen zijn uitgedaagd om een plattegrond van een stad te tekenen. Parken, huizen, een heuse skyline van flatgebouwen en heel wat sportvelden zijn ontworpen. De stad wordt doorsneden door een brede rivier… hoe komen we aan de overkant, hoe gaan we deze barrière overbruggen? Een enkele plank is niet stevig genoeg en buigt te veel door. Gelukkig hebben we geleerd hoe we deze plank kunnen omvormen tot een echte brug! Na wat gepuzzel en gesleutel werd de rivier overbrugd door maar liefst 5 bruggen: plaatbrug met ondersteuning, vakwerkbrug, boogbrug, trogbrug en een heuse tuibrug à la de Erasmusbrug!

Toen was de stad klaar… klaar voor gebruik! Met miniatuur afstand bestuurbare autootjes mochten de kinderen hun stuurmanskunsten tonen. Als een echte Max Verstappen scheurden we door onze stad!

We weten nu ook waarom een brug een geleiderail en leuning heeft!

Lees meer ›
Bekijk alle actualiteiten ›

Opdrachten

15-05-2011

Aanpak Ring Zuid - Groningen

Complexiteit op alle fronten

Lees meer ›
12-05-2014

Aanbesteding Noorderbrugtracé

Aanbesteding vereist expliciete aanpak

Lees meer ›
Bekijk alle opdrachten ›