Purpose: 'Making the most of share capital'

2ndSense is a value-driven organization. It is our ultimate goal to contribute to the great ambitions in the outside world. We want to make a difference. By addressing spatial and infrastructural projects differently, we want to create added value for man and his environment.

How we do this? Actually, it’s very simple. In all we do, we consider whether the use of share capital (knowledge, money, time) can be better, smarter or more sustainable. The common thread in our approach is not just to pay attention to whether a project is correct, but also to ask if we are doing the right thing. Going beyond the 'quick wins'......

It is our ambition to use our expertise to:  

  1. better translate client wishes and expectations into results  
  2. minimize failure costs in projects

 

These ambitions are our compass. The compass gives direction and points us to the choices we make daily. It helps us to assess whether we are doing the right things!

News and Media

03-07-2018

HDSR gunt combinatie STUW raamovereenkomst


Donderdag 14 juni 2018 maakte Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden (HDSR) de definitieve gunning van de raamovereenkomst Detacheringsdiensten bekend!

Het consortium STUW (Specialistisch Team Utrechtse Waterpartners) bestaande uit WB de Ruimte, DIJK53, HAEVER!, Pro6 Managers, Nelen&Schuurmans en 2ndSense is verheugd dat zij perceel omgevingsmanagement en technisch management gegund hebben gekregen en door HDSR is beoordeeld met de hoogste kwaliteitswaarde.

De samenwerking met HDSR wordt aangegaan voor de minimale periode van twee jaar.

Read more ›
05-06-2018

De jeugd heeft de toekomst!

Veilig en snel naar de overkant!

Driehoeken, bogen en tuien… dat zijn de dingen die een brug stevig kunnen maken. Leerlingen van OBS De Wissel in Haren kregen afgelopen maandag les in bruggenbouw van Jeroen Reessink.

De les startte met een boeiende introductie over het ontstaan van bruggen, het waarom van bruggen en wat een brug moet kunnen. “We moeten veilig en snel naar de overkant kunnen!” was de algemene strekking. Maar ook oog voor architectuur, want een brug is vaak een icoon in het landschap. Na de theorie was het tijd om zelf de handen uit de mouwen te steken! Leerlingen zijn uitgedaagd om een plattegrond van een stad te tekenen. Parken, huizen, een heuse skyline van flatgebouwen en heel wat sportvelden zijn ontworpen. De stad wordt doorsneden door een brede rivier… hoe komen we aan de overkant, hoe gaan we deze barrière overbruggen? Een enkele plank is niet stevig genoeg en buigt te veel door. Gelukkig hebben we geleerd hoe we deze plank kunnen omvormen tot een echte brug! Na wat gepuzzel en gesleutel werd de rivier overbrugd door maar liefst 5 bruggen: plaatbrug met ondersteuning, vakwerkbrug, boogbrug, trogbrug en een heuse tuibrug à la de Erasmusbrug!

Toen was de stad klaar… klaar voor gebruik! Met miniatuur afstand bestuurbare autootjes mochten de kinderen hun stuurmanskunsten tonen. Als een echte Max Verstappen scheurden we door onze stad!

We weten nu ook waarom een brug een geleiderail en leuning heeft!

Read more ›
All News and Media ›

Projects

Contract preparation of new Terminal Lelystad Airport

Contract preparation of new Terminal Lelystad Airport

Read more ›

Project Zuidasdok for Metro and Tram

Constructive representation interests in planning

Read more ›
All projects ›